לפני כמה שבועות התקשר אלי מישהו שסיפור כי הוא רוצה לעשות הסבה מקצועית ולעבוד בתחום יחסי ציבור.
יום שישי, 17 באפריל 2009
האם כדאי ללמוד יחסי ציבור?
לפני כמה שבועות התקשר אלי מישהו שסיפור כי הוא רוצה לעשות הסבה מקצועית ולעבוד בתחום יחסי ציבור.
יום חמישי, 5 בפברואר 2009
ואלה שמות נשות יחסי הציבור העסקיים
מגזין ליידי גלובס יצא בגיליון שלם שעוסק בתדמית אישית ובעיקר בתחום של שיווק עצמי. וכמובן איך לא, יזם פגישת צמרת של נשות יחסי הציבור שלדעת העיתון (וכנראה לדעת רבים אחרים) הן המובילות בתחום:
פורסם על ידי Admin ב- 0:05 1 תגובות
תוויות: יחסי ציבור
יום שבת, 6 בדצמבר 2008
מאמר מעניין בתחום יחסי ציבור - 1
פורסם על ידי Admin ב- 18:31 0 תגובות
תוויות: יח"צ, יחסי ציבור, משרד יחסי ציבור
יום שני, 8 בספטמבר 2008
משרד יחסי הציבור של נאוה עינבר יטפל בקמפיין ההסברה לקראת יום בריאות הלב.
משרד ה-יח"צ של נאוה ענבר המתמחה בתחום הבריאות יהיה אחראי על פעילות יחסי ציבור לקראת יום בריאות הלב אשר יערך בישראל ובכל העולם בחודש ספטמבר. הקמפיין יכלול פעילות יחסי ציבור בכלי התקשורת בישראל מתוך מטרה להעלות ולהגביר את המודעות הציבורית לתחום בריאות הלב.
בין הנושאים אשר יקבלו חשיפה יהיו: חשיבת האק"ג המלא, בדיקת אק"ג ביתית, דרכי מניעה לגורמי הסיכון למחלות לב, הפחתת כולסטרול ועוד.
במקביל לפעילות יחסי ציבור ילווה יום הבריאות גם בקפמיין פרסום קהילתי אשר ישודר בערוץ 2 ובערוץ 10, כמו גם סידרת מודעות בעיתונות.
על-פי נתוני האיגוד הקרדיולוגי בישראל, אוטם שריר הלב הוא אחד מגורמי המוות העיקריים בישראל ובעולם.
לקראת יום בריאות הלב יפעיל האיגוד הקרדיולוגי בישראל מוקד מידע טלפוני אשר יאויש על-ידי רופאים מכל הארץ, במתכונת של קו פתוח ויענה על שאלות הציבור.
משרדה של נאוה עינבר מתמחה ב-יחסי ציבור וניהול משברים תקשורתיים בתחום הבריאות, הפרמצבטיקה, הביוטכנולוגיה ומדעי החיים.
פורסם על ידי Admin ב- 7:05 0 תגובות
תוויות: יחסי ציבור, נאוה עינבר
יום שני, 11 באוגוסט 2008
בסקר המקצועות הנחשבים - יחסי ציבור מדורגים אחרונים
פורסם על ידי Admin ב- 3:22 0 תגובות
תוויות: יח"צ, יחסי ציבור, משרד יחסי ציבור
יום שני, 7 ביולי 2008
יחסי ציבור: למה הציבור מתעב את רני רהב (והאם בכלל הוא מתעב אותו?)
באופן אישי אני לא יודע האם הציבור אוהב מצליחנים או לא אוהב מצליחנים, אולם לדעתי יש סיבה אחרת לשימחה לאיד שתקפה את העיתונות ועוד כמה טוקבקיסטים.
איש יחסי ציבור, מטבעו נמצא מאחורי הקלעים. מעטים מהם נחשפים אם כדוברים ואם בתוכניות הדנות בנושאי תקשורת. רני רהב לעומת זאת נמצא לא מעט בפרונט. הוא לא רק איש יחסי ציבור מצליח במיוחד, אלא איש יח"צ עם הרבה יחסי ציבור לעצמו. אין אחד שלא יודע מי זה רני רהב.
מצד שני, מי שלא מתעניין בתחום יחסי ציבור לא מכיר ולא שמע על הרבה אנשי יח"צ ידועים וטובים לא פחות.
פורסם על ידי Admin ב- 4:00 0 תגובות
תוויות: יח"צ, יחסי ציבור, משרד יחסי ציבור, רני רהב, תקשורת
יום שבת, 28 ביוני 2008
שני אתרים ששווים יחסי ציבור
השבוע גלשתי בשני אתרים שלדעתי מגיע להם קצת יחסי ציבור. האתר יעל מבקרת בקולנוע שאולי זה קצת מאוחר מידי להמליץ עליו אבל מצד שני צריך למהר ולבקר בו לפני שיסגר, והשני – אתר מוטקה המיועד לאוכלוסיה הבוגרת.
יעל מבקרת בקולנוע הוא אתר לחובבי קולנוע. האתר פעיל משנת 1998 וכולל מאות סקירות וביקורות על סרטים מזווית אישית. האתר הוקם על ידי יעל ואורן, בן זוגה דאז ומתישהו הצטרפה גם קרן אחותה. האתר הוא פשוט אתר של חובבי קולנוע וחובבי כתיבה אישית על קולנוע. פשוט יופי.
פורסם על ידי Admin ב- 13:52 0 תגובות
תוויות: אתרים מומלצים
יום שבת, 7 ביוני 2008
כמה עצות יחסי ציבור לשרי אריסון – אחרי שנפרדה מרני רהב
לו אני הייתי נשכר לשמש בתור איש יחסי ציבור לייעץ לשרי אריסון הייתי אומר לה: גברתי, מרגע זה אף אחד את מקורקעת. שום מסיבה, שום אירוע, שום אירוח. שאף אחד לא יתפוס אותך בחצי קבלת פנים, רק בישיבת דירקטוריונים.
פיטורי 900 העובדים מבנק הפועלים אולי נתפס לרגע כמשבר תקשורתי ושלי יחימוביץ' הייתה צינית אבל בעצם זה אומר - שאת אשת עסקים קשוחה שרוצה לייעל את העסק שלה. כשמנסים לכפר על כך על ידי חשיפת פעילות פילנתרופית זה נראה כמעשה ממש טיפשי (בהיבט של יחסי ציבור כמובן).
היכטה, הווילות המפוארות וכל מקומות המגורים, האוספים הפרטיים וכיו"ב צריכים להסתתר מעין המצלמה. זה עניינך הפרטי ולא עניינו של הציבור.
באשר לעסקי הפילנתרופיה – יש משהו ציני וכך הציבור תופס את זה ולא יעזור שום דבר – כאשר בנק שגובה ממך עמלות מטורפות במשך כל השנה, נותן לך להסתופף עם אלפי אנשים בכניסה לכל מיני גנים ומקומות ציבוריים במשך שבוע אחד בפסח - בחינם. ארקדי גיידאמק תורם מיליונים אבל רוצה תמורה. מצד שני כולם יודעים שהוא רוצה לקנות את אהבת הציבור בכסף, לכן קנה את בית"ר ירושלים כדי להפוך לארקדי מלך ישראל. בקיצור, אם את תורמת, תתרמי בסתר, או שתקבלי שלט "תודה לשרי אריסון". שום חשיפה מעבר לזה.
פורסם על ידי Admin ב- 21:06 0 תגובות
תוויות: יחסי ציבור, משרד יחסי ציבור, רני רהב, שרי אריסון
יום שישי, 16 במאי 2008
יחסי ציבור המקדמים נדל"ן
במהלך השבוע האחרון פורסמו בעיתונות ידיעות, כתבות והתייחסויות אל פרויקט הנדל"ן החדש בייזומם של דרור הלוי ורביב צולר. הפרויקט החדש הוא ארגון קבוצה אשר תיזום מגדלי מגורים על השטח של השוק הסיטונאי לשעבר בתל אביב. הפרויקט התפרסם בכמה מקומות ובהרחבה גם בזכות העובדה שרביב צולר, לשעבר מנכ"ל נס מעורב בעניין וגם (ובייחוד) בזכות העובדה כי הפרויקט מיועד למגורי אנשי הייטק ושוק ההון.
יעוד הפרויקט ו/או האם בכלל כדאי לגור בסביבה שכזו שווה דיון נפרד, אולם בבלוג זה העוסק בתחום יחסי ציבור, מעניין להדגיש כי כל הפרסומים הללו בעיתונות הן ביוזמת משרד יחסי ציבור.
ככלל, יחסי ציבור לרוב מטרתם היא להעביר את המסרים התקשורתיים של הארגון אל קהלי היעד שלו. בדרך כלל בתחום הנדל"ן - אל רוכשים פוטנציאלים. אולם קשה וכמעט בלתי אפשרי לפרסם על פרויקטים פעם אחר פעם. אפשר אמנם לדווח על התקדמות בפרויקט ו/או על המיזם עצמו, על החברה הקבלנית, אולם עדיין, פרסום מסיבי ומודגש קשה לקבל ובשביל זה יש את אפיקי הפרסום והשיווק האחרים.
אין ספק שגם שמו של צולר, יחד עם הרעיון להקים במקום כה יקר שכונה רק לאנשי הייטק שווה דיון ציבורי. מטעמה של עיריית תל אביב כבר נמסר כי "לא פינינו את השוק הסיטונאי עבור עשירים" וכמאמר המשפט - לא חשוב מה אומרים עליך כל עוד מאייתים את שמך נכון, הרי שאותה פעילות יחסי ציבור עבור המיזם הייתה אפקטיבית ביותר.
פורסם על ידי Admin ב- 23:46 1 תגובות
תוויות: יחסי ציבור, יחסי ציבור לנדל"ן, משרד יחסי ציבור
יום שלישי, 13 במאי 2008
דוברות יחסי ציבור ועיתונאים (על כתבה בדה מארקר)
מומלץ מאוד לקרוא את הכתבה בעיתון דה מארקר אשר כינסה חמישה דוברים של גופים גדולים לשיחה על תקשורת, יחסי ציבור, אסטרטגיה תקשורתית ועוד.
הכתבת עדי דסברת כינסה את הדוברים של פלאפון, בנק דיסקונט, שירותי בריאות כללית, משרד התקשורת וקשת ונכנסה עימם לעומק (עד כמה שניתן לעשות זאת בכתבת שלושה עמודים בעיתון) על תפקידי הדובר, על עבודה עם משרד יחסי ציבור חיצוני, על עיתונאים, אינטרנט ועוד.
כל הדוברים בכתבה הציגו פחות או יותר את תפקידם כאותו דבר – אחראים על התקשורת פנימה והחוצה ובכלל, על אסטרטגיה. כל הדוברים כפופים ישירות למנכ"ל, כולם משתתפים בישיבות הנהלה אם כי לא כולם חברי הנהלה וכל אחד מהם ניסה לומר בנפרד עד כמה הוא לא רק מוציא את המסרים החוצה, אלא אחראי גם על ניסוחם.
אחת הנקודות המעניינות היא הקשר שלהם עם משרדי יחסי ציבור חיצוניים. חלק מהדוברים העובדים משרדי יח"צ חיצונים (פלאפון עם משרד יחסי ציבור עמירם פליישר, שירותי בריאות כללית עם שלום תל אביב) הסבירו כי המשרדים משלימים אותם, אם במידע ואם כשותפים לצוות (מעין אאוטסורסינג של עובדים).
לעומת זאת הדוברים שאינם נעזרים במשרדי יחסי ציבור הציגו בעיקר את המשמעות של איש תקשורת היושב בתוך הארגון.
אחד הדברים המעניינים בכתבה הוא היחס לעיתונאים. מסתבר שדעתם של חלק מהדוברים אינה נוחה מהעיתונאים שהם עובדים מולם. באופן די עקיף הם מאשימים כמה עיתונאים בחוסר יושר. מן הצד השני הם אכן מודים כי לא תמיד הם עצמם אומרים את כל האמת (לא משקרים חלילה).
בנושא אינטרנט אף אחד לא נגע בתחום יחסי ציבור ברשת, אבל מאידך, כולם טעו כי האינטרנט הפכה את הכל לחשוף ובעצם המידע הזמין והנגיש מכריח את הדוברים לעבוד מהר כדי להוציא להגיב.
כתבה מומלצת במיוחד!
פורסם על ידי Admin ב- 8:59 0 תגובות
תוויות: יחסי ציבור, יחסי ציבור באינטרנט, משרד יחסי ציבור
יום ראשון, 4 במאי 2008
יחסי ציבור – מיתוג אישי עבור התפקיד הבא (או חיפוש עבודה)
כבר סיפרתי על לקוח שלפני יותר מעשור הודיע לי שיבחן כל פעולת יחסי ציבור שאעשה לו על פי שלושה נתונים: עד כמה אני תרמתי לחברת האם, עד כמה הועלתי לחברה שבניהולו, ועד כמה פעילות יחסי הציבור שלי, הוסיפה לו נקודות.
זו הייתה פגישה ראשונה שלנו. חברת האם, היא ששכרה את שירותינו והוא היה חדש והתמנה לתפקיד אך לפני שבועיים. יצאתי מהפגישה מאוד מאוד מרוצה. פעם ראשונה מזה הרבה זמן מישהו אומר את הדברים כמות שהם, לא מסתיר אותם, מדגיש כי הוא רוצה יחסי ציבור אישיים עבור עצמו מעבר ליחסי ציבור לחברה.
זרמו כמה קובים בירקון מאז. מפלס הכינרת עלה וירד לפחות חמישים פעם ואני עדיין עוקב אחרי האיש. כן, הוא עדיין עושה יח"צ אישיים ולא, הוא לא עבר לתפקיד אחר. הוא מאוד מצליח וגם מרוויח אישית בתפקידו הנוכחי.
יחסי ציבור אישיים הם דבר נפוץ. כאשר מדובר על עסקים המבוססים על אדם אחד הרי שזה ברור, אבל גם כאשר מדובר על חברות גדולות, עדיין, יחסי ציבור למנכ"ל או לאנשים אחרים שהחברה מעמידה לפנים, חשובים ומועילים לחברה, וגם לאדם עצמו.
אחד המקומות בהם זה מוסיף במיוחד לאדם זה כשהוא חושב על הצעד הבא בקריירה לו. יח"צ אישיים או כפי שלעיתים מכנים אותם, מיתוג אישי, עשויים לקדם מאוד את הקריירה. לעיתים כאשר מדובר באנשים בתפקידי מפתח בכירים, הרי שפעילות שכזו מזמינה הלכה למעשה חברות השמה או חברות אחרות להציע לו הצעות מפתות.
אבל גם אם לא מדובר באדם בכיר וגם אם לא מדובר על הזמנה לפנות אליו, הרי שיחסי ציבור אישיים מועילים מאוד בשלבי חיפוש עבודה. כל מעסיק, כל מראיין, יבצע שאילתה בגוגל דקה אחרי שקורות החיים שלו נוחתים אצלו ואם לא, אז דקה אחרי שהאיש סיים את הראיון.
כאשר מדובר על יחסי ציבור מדובר על כל הרמות, ברשת, מחוצה לה, יחסי ציבור ישירים וכן הלאה. אם שמו של האיש, הרמה המקצועית שלו, הידע שלו, כל אלו הולכים לפניו, הרי שמי שצרי לדעת או שיודע, או שלבטח ידע וכדי ששמו ילך לפניו הוא צריך יח"ת אישיים.
פורסם על ידי Admin ב- 5:59 0 תגובות
תוויות: יח"צ, יחסי ציבור, מיתוג אישי
יום ראשון, 27 באפריל 2008
מכבי אלקטרה תל אביב, שם שצריך להתחיל להתרגל אליו
היום בבוקר פורסם כי קבוצת אלקטרה תאמץ את מכבי תל אביב בכדורסל לחמש השנים הבאות בסכום של כשני מיליון דולר לשנה, כלומר עשרה מיליון דולר לעשר שנים ותחליף את עילית כמאמצת הרישמית. בדה מארקר ציטטו מומחה פרסום אנונימי שטען כי החיבור לא הכי מתאים. בכלכליסט, ראיינו את אנשי אלקטרה שהסבירו עד כמה זה מתאים להם החיבור עם מכבי תל אביב.
אימוץ קבוצות ספורט מובילות עשוי להיות זריקת כסף ומצד שני, גם עשוי להיות אפקטיבי מאוד מבחינת יחסי ציבור ופרסום. במקרה של מכבי תל אביב, לדעתי, כל חברה שיש לה מספיק כסף (עשרה מיליון דולר בחמש השנים הקרובות) ותאמץ את מכבי תל אביב תרוויח בגדול מזה.
מכבי תל אביב היא קבוצה חריגה בקנה מידה אירופי. היא מנוהלת טוב, בדרך כלל היא זוכה להצלחות נאות גם במישור הלאומי וגם ביורוליג, יש לה כמות גדולה של אוהדים, היא מקבלת כיסוי מרשים בעיתונות הספורט, המשחקים שלה משודרים בטלוויזיה אם משחקי היורוליג בערוץ עשר ואם משחקי הליגה בערוץ הספורט ומעבר לזה, היא מופיעה כל יום בעיתונות - כל פיפס שקורה שם או קשור אליהם אם בצורת הדלפה, אם בצורת יחסי ציבור. הקשר אליהם ברמת השם - מכבי אלקטרה תל אביב יתרום מאוד לכל מה שקשור גם לאלקטרה.
החלפת השם, או הצמדת שם המאמץ לשם הקבוצה הוא כלי יחסי ציבור ופרסום נהדר. מכבי אלקטרה תל אביב, או אפילו בשם מקוצר יותר, אלקטרה תל אביב זה מאוד אפקטיבי, בתנאי שקברניטי הקבוצה, השחקנים ושאר האנשים מסביב יקפידו להטמיע את השם הזה ובהתאמה יגרמו גם לאמצעי התקשורת לכנות אותה כך. כולנו זוכרים את מובילג'ירג'י וארזה – חברה לרהיטים איטלקית.
כמובן שהזיהוי עם מכבי תל אביב מספק בונוסים נוספים למאמצים כמו הופעה ואיזכורים אינסופיים במדורי הספורט, כרטיסים למקומות ה-VIP (משהו שמתאים לצ'פר את העובדים/ספקים/לקוחות מצטיינים) תוכן פרסומי ועוד. כאשר מדובר גם באוהדי הקבוצה, כך בעלי אלקטרה הרי שזה טוב שבעתיים שלא לדבר על הקישור ברמת המיתוג - מכבי = השגיות ומקצוענות.
אני חושב על אולם הכדורסל ביד אליהו – ששמו הלך עם השנים והתקבע היכל "נוקיה" וחושב שאם החברה בישראל סופרת כמה פעמים הופיעה בעיתונות, הרי שלפחות חמישים אחוז מכלל המופעים היא בזכות אימוץ ההיכל (אם אני לא טועה, עשרה מיליון דולר לעשר שנים ואולי קצת יותר). באשר לעילית, הקשר בינה לבין מכבי הואיל מאוד והסיבה להפסקת האימוץ היא לדעתי העובדה שעילית הולכת ונבלעת בתוך שטראוס והמטרה היא להיפך, להוריד את השם עילית ולא להמשיך ולטפח אותו.
פורסם על ידי Admin ב- 1:32 0 תגובות
תוויות: אימוץ, אלקטרה, חסות, יחסי ציבור, מכבי תל אביב, נוקיה, פרסום
יום רביעי, 23 באפריל 2008
יחסי ציבור ראשוניים לבלוג ארגוני
בין הכותבים כיום בבלוג נמנים אוריאל דסקל, איתמר ב"ז, מירב יצחקי, עידו קינן, שאול אמסטרדמסקי, תומר ליכטש ותומר קורנפלד ובכלל, על פי אייס, הבלוג הינו יוזמה של תומר ליכטש, מנהל פיתוח התוכן של כלכליסט, שחבר לביצועו עם אתר ’מזבלה.קום’, מאיה מרום והמעצב מתי מריאנסקי, שגם מעצב את אתר כלכליסט.
כמו כלכליסט, כך גם לא מעט חברות נמצאות היום בתהליך של הקמת בלוג או לפחות חשיבה על הקמת בלוג ארגוני. חלק מהתשובות לשאלות הן די ברורות (בשביל מה), לחלק אחר של השאלות נדרש פיתרון כמו – מי יעשה את זה, מי יכתוב את זה ואיך נחשוף אותו לציבור.
החשיפה המקדימה של הבלוג של כלכליסט (הברזל 38 שמו על פי כתובת המערכת) היא דוגמא יפה איך לחשוף בלוג ארגוני. ראשית קודם כל הפעלה והרצה בתור בלוג פנימי כאשר בשלב הזה אפשר לבדוק כמה אנשים כותבים בו, כמה אנשים מתוך הארגון מתעניינים בו וכן הלאה. מבחינת יחסי ציבור וחשיפה לבלוג, אפשר לטפטף אותו החוצה לבלוגרים אחרים וגם לעיתון של הברנז'ה.
נכון, לא כל ארגון הוא מסקרן כמו עיתון חדש מקבוצת ידיעות אחרונות, אבל מצד שני, בכל תחום יש "ברנז'ה" שמתעניינת במה שקורה. בתחום הפרסום, יחסי ציבור ושיווק יש את אייס לדוגמא, בתחום חברות ה-IT יש את קבוצת אנשים ומחשבים שמוציאה את דיילי מיילי, בתחום הדפוס יש את דפוס גרף וכן הלאה. לכן הדלפות ראשונות ומתן הצצות חטופות לבלוגרים ולעיתון של הברנז'ה יוצרים הייפ מעניין. הדברים מפעפעים, יוצרים ביקוש ראשוני שיגרום לציבור המתעניין להכנס לבלוג לכשיפתח, לפחות פעם אחת.
נקודה אחרת שקשורה להייפ הזה היא לא עצם ההדלפה אלא אופן הפרסום. אייס יודעים הרבה מאוד פרטים על הבלוג. היה נכון יותר לדעתי, לפחות, מצד אנשי כלכליסט לספק את המידע הזה כמו הדלפה ולא כמו הודעה לעיתונות רישמית.
אייס לצד הרבה חשיפות ראשונות מפרסם לא מעט קומוניקטים כמו שהם וזה בסדר גמור. הרי בכל זאת הוא האתר של הברנז'ה אבל במקרה הנוכחי עדיף היה אילו זה היה נראה כמו גילוי ראשון.
ודרך אגב, מה עם הבלוג של אייס?
פורסם על ידי Admin ב- 21:14 0 תגובות
תוויות: אייס, בלוג ארגוני, יחסי ציבור, כלכליסט
יום חמישי, 10 באפריל 2008
הפרקליטות זקוקה ליועץ יחסי ציבור ובדחיפות
הפרקליטות ובראשם מני מזוז הוצגו השבוע בתור שלומיאלים גמורים. כן, הם ילחמו את הצדק של הקורבנות, של הנאנסות והנשים שהוטרדו מינית ואני מאמין שגם ינצחו במשפט, אבל בשדה התדמיתי הם מפסידים את הקרב וחייבים להתעשת מהר מאוד.
זה לא שמחר בבוקר הציבור פתאום יאמין לקצב, אבל פתאום כבר נכנסים ספקות, חלק מהציבור שהתלבט, אולי כבר עכשיו נוטה יותר לכיוונו של קצב והשופטים... בתוך עמם הם יושבים.
לא לחינם אמר פרקליט המדינה כשנכנס לתפקידו כי היום חלק מהמערכה המשפטית מתנהלת על גבי העיתונים מול נאשמיO, עורכי דין ואנשי יחסי ציבור וכי הפרקליטות צריכה לעשות עם זה משהו (בנוסח זה או אחר).
הדבר שהיא צריכה לעשות ודחוף, זה לשכור כמה אנשי יחסי ציבור מובילים שמצד אחד יעזרו לפרקליטות לנסח אסטרטגיה תקשורתית ובהתאמה, גם ידריכו את מזוז ועובדיו איך להתנהג, מה להגיד ומה לא להגיד במקרים שכאלו.
ההתנהגות החובבנית עם התקשורת עלולה לפגוע במערכת המשפט, כן עד כדי כך. כראיה, הציבור פחות מאמין פחות ופחות לבית המשפט ולפרקליטות המדינה, עקב מתקפות חוזרות ונשנות של אנשי ציבור ובראשם לאחרונה שר המשפטים. מישהו צריך לעשות קורס יחסי ציבור ויפה שעה אחת קודם.
פורסם על ידי Admin ב- 7:49 0 תגובות
תוויות: יחסי ציבור
יום שבת, 5 באפריל 2008
יחסי ציבור לצורך שיפור מוניטין ברשת
כאשר מדובר בהכפשה ציבורית, הרי תביעת משפטית על הוצאת דיברה ולשון הרע, עשויה גם לתקן ולשפר את העניין מבחינת הרגשה האישית, וגם מבחינה ציבורית, אבל מה לעשות ולעיתים קרובות "הרשת זוכרת" או במילים אחרות, גוגל זוכר. גיגול מהיר על שם האיש עלול להעלות בעמודים הראשונים של התוצאות את ההכפשה, את הוצאת לשון הרע או את הפרסומים השליליים.
בכדי לשפר ולתקן את המוניטין ברשת יש צורך להכיר ארבע טקטיקות ששילוב ביניהם עשוי לפתור את הבעיה ובכלל, לשפר את המוניטין:
יחסי ציבור אישיים - יחסי ציבור אישיים הם דבר מקובל בעיקר בעולם הסלבריטאים ו/או האמנות כאשר המטרה היא פשוט לקדם אנשים אלו או אחרים למודעות מסיבות אלו או אחרות.
מיתוג אישי ברשת - קידום עצמי באינטרנט שכולל כתיבת בלוג מקצועי, פרסום מאמרים כדי שבכל פעם שיתבצע חיפוש על שמו של האיש, יעלו התוצאות המקוות.
יחסי ציבור באינטרנט –פעילות יחסי ציבור לכל דבר כשההתמקדות שלה היא באתרים, פורומים, רשתות חברתיות ועוד. במידה מסויימת פעילותו זו כוללת את המיתוג האישי ברשת, אולם לדעתי ישנם דברים נוספים ואחרים שאינם נכללים תחת הכובע – מיתוג אישי.
קידום אתרים במנועי חיפוש – SEO.
פורסם על ידי Admin ב- 0:55 0 תגובות
תוויות: בלוג מקצועי, יחסי ציבור, יחסי ציבור באינטרנט