יום שבת, 9 בפברואר 2008

האם גוגל ויתרה על הבאז ברשת?

הבוקר חשבתי על עצם העובדה שגוגל עובדת עם משרד יחסי ציבור.

עד לפני שנה (וגם במהלך השנה האחרונה) רוב החדשות מטעם גוגל יצאו כבדרך אגב והתגלגלו די מהר מפה לאוזן או ומבלוג לבלוג, שיטת הבאז.

פיצ'ר חדש, מוצר חדש או שירות חדש מוזכרים כבדרך אגב באחד מהבלוגים של גוגל, או לכל היותר, איזה סמנכ"ל בכיר אומר משהו באיזה כנס ומאותו הרגע הדברים עברו ברשת במהירות ומשם לעיתונות הממוסדת.

היו אף מקרים בהם החברה לא אמרה מילה, אלא נתנה לגולשים לגלות (או שהם גילו את זה בעצמם) שהיא למשל רשמה דומיינים חדשים. כך היה עם שירות ג'ימייל.

במקרים אחרים פתאום באחד השירותים מופיע קישור - "מה חדש" המוביל לדף עם כותרת נונשלנטית - "זה מה שהעסיק אותנו בתקופה האחרונה" והנה... יש לחברה משרד יחסי ציבור חדש.

כמה שהמשרד לא יהיה מדליק, עם ראש גוגלי, עם גישה גוגלית, עדיין הוא יפעל בדרכים מסורתיות - יוציא הודעות לעיתונות, יארגן מפגשים בין אנשי גוגל לעיתונאים, יקבל שאלות וישלח למנכ"ל החברה כדי שזה ישיב "אין תשובה" (גוגל לא נוהגת לענות יותר מידי על שאלות) וכיו"ב.

כן, נכון, כאשר מקדמים מוצרים ארגוניים או פועלים לגיוס עובדים, צריך גם לעבוד בשיטות מסורתיות, לעבור תהליך של מעין תאגידציה ובכל זאת... עושה רושם שהחברה לפחות בישראל ומן הסתם גם במקומות אחרים ואולי גם במרכז החברה, עוברת תהליך של "התברגנות".

אין עדות טובה יותר מאשר ההודעה לעיתונות שיצאה מטעם גוגל ישראל על כך שהחברה שכרה משרד יחסי ציבור חדש.