יום שני, 25 בפברואר 2008

האם הנעל של הסנדלר מהודרת מידי?

כאשר משרד יחסי ציבור רוצה לעשות לעצמו קצת יחסי ציבור, הוא בדרך כלל מרים אתר אינטרנט חדש, אולי מוציא הודעות לעיתונות על לקוחות חדשים, אולי יוזם כמה אייטמים או "נדחף"לאייטמים בעיתונות. הוא גם יכול להשתתף על בסיס קבוע באחד הפורומים בתחום או פורומים אחרים שם יוכל להביע ידע. במקרה של פרסום, יוכל גם להשתמש במודעת האדוורדס של גוגל. אולי מסיבה זו ההודעה הזו נראתה לי ממבט ראשון די חריגה.
חריגה, אולי כי היא בוטה מידי, אולי כי היא משדרת לטעמי קצת יוהרה, קצת נאיביות וגם קצת טיפשות. היא גם צרמה לי בקריאה ראשונה על כך שבעצם לא היה שם שום סאבטקסט, הכל מוגש עם כפית לפה. המסרים שם ממש מופיעים כרשימה אחת גדולה.
במחשבה שניה, כאשר קראתי את ההודעה שוב, היא נראתה לי כהעזה מעניינת. אולי דווקא בגלל שהיא כל כך חריגה אולי היא לא כל כך מטופשת כפי שנראתה לי בקריאה ראשונה.
ובעצם למה לא? למה ש שהנחתום לא יעיד על עיסתו ואם החייט תופר לעצמו חליפה, למה שלא תהיה המהודרת שבחליפות?(כך לטעמו)

אם אותו איש יחסי ציבור הוא מאמין גדול במוצר שהוא מספק ללקוחות, אם הוא רוצה להציג את הישגיו, אם לדעתו ההמלצות של האנשים על אופיו אכן משכנעות, אז למה לא?
אני מניח שאותו איש יחסי ציבור חשב לעצמו שבעצם מה שטוב ללקוחות שלו, עשוי להיטיב גם עמו. הוא יודיע על קמפיין חדש (הודעה ראשון של "זכינו בלקוח או משהו כזה) ואחר כך יוציא עוד הודעות על כל לקוח חדש. אולי יזום על עצמו כמה אייטמים ואם הוא מספיק מתוחכם, יקח את אחד התקציבאים במשרדו כדי שיטפל בו כמו כל תקציב יוקרתי אחר במשרד.

אין ספק שייש כאן ניסיון מעניין ושווה יהיה לעקוב אחריו. מאחר וכוונתו של המשרד המדובר היא לחשוף את עצמו כמה שיותר, אפשר יהיה לראות עד כמה "הקמפיין" יצליח או לא.