יום ראשון, 23 במרץ 2008

יחסי ציבור לכתבת טלביזיה המנסה לחדור את מסך יחסי הציבור של החברה הכי מיוחצנת שייש

הכתבה של אילנה דיין בעובדה, יחד עם הראיון המקדים של דרור גלוברמן עם אילנה דיין ב-NRG מעניינים מכמה היבטים:

הניסיון העיתונאי הכן אבל הנאיבי לפצח את גוגל מבפנים, האופן בו לאורך השנים החברה ביצעה יחסי ציבור שמחד הפכו אותה לחברה עם תדמית מגניבה, צעירה ודינמית מחד ומאידך, על מה שקורה באמת בפנים, איך עובדים שם, על הסודיות המוחלטת, על המסך המאפיל על כל אופן העבודה.

דיין מספרת על הליווי הצמוד והעוטף מידי של אשת יחסי הציבור שליוותה אותה, על המסרים האחידים שכל עובדי החברה מציינים ועל ה"ארגון המסודר מאוד, היררכי מאוד, שגם מה שאחר ומקורי בו מתקיים במסגרת קבועה מראש."

בראיה גלובלית, נדמה פיצחה את סוד הבאזזז – יחסי הציבור האולטימטיביים – עבור הפצת מוצרים חדשים וחידושים במוצרים קיימים, תדמית בינלאומית העוזרת לה בגיוס עובדים, יחסי ציבור פיננסים ועוד.

הכתבה של אילנה דיין אולי לא חושפת הרבה על גוגל ממה שהיה ידוע ופורסם קודם לכן, אבל מחזקת היטב את הקלישאה של "מכונת יחסי ציבור משומנת היטב".

מרשים ומעניין.