יום שבת, 5 באפריל 2008

יחסי ציבור לצורך שיפור מוניטין ברשת

ניהול מוניטין ברשת הוא דבר שהולך ונעשה נפוץ יותר ויותר וגם חשוב יותר ויותר. היום כמעט לקראת כל אינטראקציה עסקית, או כל אינטראקציה בין שני אנשים ויותר, כוללת לרוב גיגול מהיר ע שם האיש בכדי לקבל רקע, מידע מקדים.
מן הצד השני, ישנם אנשים שפעולה זו תגרום להם נזק – בייחוד אלו ששמם השתרבב למקומות לא מחמיאים בלשון המעטה – פרשיה פלילית, הכפשות ועוד. גם אם מדובר במישהו שסרח ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר במשהו שקרה בטעות, הדבר גורם נזק וחשוב לתקן אותו מבעוד מועד.

כאשר מדובר בהכפשה ציבורית, הרי תביעת משפטית על הוצאת דיברה ולשון הרע, עשויה גם לתקן ולשפר את העניין מבחינת הרגשה האישית, וגם מבחינה ציבורית, אבל מה לעשות ולעיתים קרובות "הרשת זוכרת" או במילים אחרות, גוגל זוכר. גיגול מהיר על שם האיש עלול להעלות בעמודים הראשונים של התוצאות את ההכפשה, את הוצאת לשון הרע או את הפרסומים השליליים.

בכדי לשפר ולתקן את המוניטין ברשת יש צורך להכיר ארבע טקטיקות ששילוב ביניהם עשוי לפתור את הבעיה ובכלל, לשפר את המוניטין:

יחסי ציבור אישיים - יחסי ציבור אישיים הם דבר מקובל בעיקר בעולם הסלבריטאים ו/או האמנות כאשר המטרה היא פשוט לקדם אנשים אלו או אחרים למודעות מסיבות אלו או אחרות.

מיתוג אישי ברשת - קידום עצמי באינטרנט שכולל כתיבת בלוג מקצועי, פרסום מאמרים כדי שבכל פעם שיתבצע חיפוש על שמו של האיש, יעלו התוצאות המקוות.

יחסי ציבור באינטרנט –פעילות יחסי ציבור לכל דבר כשההתמקדות שלה היא באתרים, פורומים, רשתות חברתיות ועוד. במידה מסויימת פעילותו זו כוללת את המיתוג האישי ברשת, אולם לדעתי ישנם דברים נוספים ואחרים שאינם נכללים תחת הכובע – מיתוג אישי.

קידום אתרים במנועי חיפוש – SEO.
ביצוע ארבעת הפעולות הללו יחסי ציבור אישיים – דבר אשר יגרור אחריו לא מעט פרסומים גם בעיתוני הרשת, מיתוג אישי, יחסי ציבור ברשת וכמובן קידום אתרים באופן יזום, ולעיתים גם קידום אותם אתרים יעודיים הרלוונטיים גם לנושא המיתוג האישי ברשת – כל אלו יאפשרו אולי לא למחוק את הפרסומים השליליים ברשת, אלא לפחות לדחוק אותם לעמודים אחוריים ולהציג תוצאות חיפוש בעלות גוון חיובי.