יום חמישי, 10 באפריל 2008

הפרקליטות זקוקה ליועץ יחסי ציבור ובדחיפות

אני לא מאמין למשה קצב שאמר שהתחרט ברגע האחרון והחליט לדחות את עסקת הטיעון רגע/יום לפני שהוא נכנס למשפט. אני כן חושב כאותם הפרשנים הטוענים שמדובר בתרגיל יחסי ציבור מבריק של עורכי דינו של קצב ובראשם, אביגדור פלדמן.
עו"ד אביגדור פלדמן, כמו כל עורכי הדין הפליליים המפורסמים, מתמחה לא רק במשפט פלילי אלא גם ביחסי ציבור. היום הרי אין ספק שנאשמים ובייחוד נאשמים "נכבדים" נלחמים לא רק בבית המשפט, אלא גם מחוצה לו ולעיתים אף שוכרים אנשי יחסי ציבור במקביל לעורכי הדין. במקרה של פלדמן, אין צורך (למרות שייש יועץ תקשורת בתמונה). הוא עצמו אמן בתחום היח"צ הוא יודע איך להתייחס אל התקשורת, יודע מה להגיד ומתי, יודע אילו מסרים להעביר וגם יודע לשלוף שפנים ולבצע ספינים.

הפרקליטות ובראשם מני מזוז הוצגו השבוע בתור שלומיאלים גמורים. כן, הם ילחמו את הצדק של הקורבנות, של הנאנסות והנשים שהוטרדו מינית ואני מאמין שגם ינצחו במשפט, אבל בשדה התדמיתי הם מפסידים את הקרב וחייבים להתעשת מהר מאוד.

זה לא שמחר בבוקר הציבור פתאום יאמין לקצב, אבל פתאום כבר נכנסים ספקות, חלק מהציבור שהתלבט, אולי כבר עכשיו נוטה יותר לכיוונו של קצב והשופטים... בתוך עמם הם יושבים.

לא לחינם אמר פרקליט המדינה כשנכנס לתפקידו כי היום חלק מהמערכה המשפטית מתנהלת על גבי העיתונים מול נאשמיO, עורכי דין ואנשי יחסי ציבור וכי הפרקליטות צריכה לעשות עם זה משהו (בנוסח זה או אחר).

הדבר שהיא צריכה לעשות ודחוף, זה לשכור כמה אנשי יחסי ציבור מובילים שמצד אחד יעזרו לפרקליטות לנסח אסטרטגיה תקשורתית ובהתאמה, גם ידריכו את מזוז ועובדיו איך להתנהג, מה להגיד ומה לא להגיד במקרים שכאלו.

ההתנהגות החובבנית עם התקשורת עלולה לפגוע במערכת המשפט, כן עד כדי כך. כראיה, הציבור פחות מאמין פחות ופחות לבית המשפט ולפרקליטות המדינה, עקב מתקפות חוזרות ונשנות של אנשי ציבור ובראשם לאחרונה שר המשפטים. מישהו צריך לעשות קורס יחסי ציבור ויפה שעה אחת קודם.