יום רביעי, 2 בינואר 2008

אז מי רוצה לעשות יחסי ציבור לגוגל?


אז מסתבר שגוגל עורכת מכרז ומחפשת משרד יחסי ציבור חדש, מה שאמור להכניס לתזזית כל איש יחסי ציבור שפוי. לקוח יוקרתי, מדליק, חברה מדהימה עם מוצרים נפלאים. מצד שני, זה לא כל כך פשוט.
גוגל ישראל היא זו שמחפשת יחסי ציבור ומה שמעניין אותה ביחסי ציבור זה לקדם את הפעילות בתחום שמכניס את הכסף לחברה (קודם כל), לקדם את הפעילות בשוק הארגוני וגם מן הסתם לתמוך בגיוס העובדים. זה לבטח הצורך ביחסי ציבור
יחסי ציבור אמורים הרי לשרת מטרות שכאלו גם לחברות מדהימות כגוגל וזה לא אמור להיות מסובך יותר, אבל כאשר בלאו הכי החברה מוזכרת עשרות פעמים ביום בכל ערוץ מדיה אפשרית, אז קצת יותר קשה לעשות יחסי ציבור למשהו שהרבה פחות מעניין את העיתונות ("נו באמת, יחסי ציבור לפרסום באינטרנט?")
עוד נקודה לא קלה ליחסי ציבור היא לתקשר חברת בת שקצת מוגבלת בלדבר על החברה העולמית - אסטרטגיה, תוכניות עתידיות, מספרים (שלא מופיעים בדוחות) - כל מה שכן מעניין את התקשורת.
נקודה שכל משרד יחסי ציבור צריך לקחת בחשבון היא שגוגל במשרד יחסי ציבור זה אולי הלקוח הכי יוקרתי שיכול להיות בתחום האינטרנט/חברות הייטק וכיו"ב אבל הוא ידרוש הרבה תשומת לב ניהולית, הוא ידרוש הרבה מאוד עבודת יחסי ציבור קשה והוא עלול להרתיע לקוחות "קטנים" יותר. ("יהיה לך זמן גם בשבילי?")
שלא יהיה ספק למישהו, אני מת מת מת להיות איש יחסי הציבור של גוגל. זה תפור עלי כמו ... לא יודע מה, אני אקנא ואפילו אני מתחייב לשנוא במשך עשר דקות תמימות את מי שיקבל את תיק יחסי הציבור הזה.
אבל ... זו חברת גוגל ישראל לקוח גדול ותקציב יוקרתי (ומן הסתם גם ריטיינר שמנמן) אך גם לקוח הקשה לטיפול.