יום שלישי, 29 בינואר 2008

בועז יונה כלקוח יחסי ציבור

קראתי בנרג שבוע שעבר על בועז יונה ששכר משרד יחסי ציבור כדי שיטפל בתדמית שלו. כן, היא לבטח לא משהו.

שכירת אנשי יחסי ציבור על ידו חושפת את מקצוע יחסי הציבור לשאלות חשובות כמו: עד כמה ליחסי ציבור יש השפעה על המערכת המשפטית או האם משרדי יחסי ציבור צריכים ויכולים לשמור על ריחוק "רגשי" מהלקוחות שלהם?

גם אני שאלתי את עצמי האם אני הייתי לוקח את בועז יונה כלקוח אם היה פונה אלי.

אין לי תשובה מיידית וחד משמעית.

מצד אחד הייתי מתלבט בהיבט המוסרי. אני חושב שבועז יונה אשם בכך שההסתבכות העסקית שלו גרמה להרבה אנשים תמימים לאבד את רכושם וכספם. לדעתי מגיע לו על כך עונש.

אבל מהצד השני, לטפל בבועז יונה כלקוח יחסי ציבור הוא ללא ספק אתגר מקצועי. התדמית שלו על הפנים ומספיק לאפשר לו להתבטא בתקשורת, להסביר את עצמו, להציג את עצמו גם כקורבן... זה בהחלט עשוי לשפר את מעמדו הציבורי ואסור לשכוח, גם הפרקליטות, גם השופטים קוראים עיתונים ורואים טלוויזיה.

בעבר טיפלתי במשברים תקשורתיים. תמיד זה היה משתלם, תמיד זה היה מעניין וגם מוצלח. אבל בכל המקרים הללו, תמיד דובר על משבר כלכלי, אף אחד לא איבד שם את הדירה שלו.

(יש גם שאלה מוסרית מול בועז יונה אם אניהייתי מטפל בו ומדברר אותו כשאני חושב שהוא אשם וצריך לקבל עונש, אבל זה כבר התפלפלות)

בסדר השיקולים האישי שלי אני תמיד שם את הילדים שלי מעל לכל שיקול, כלומר, כסף לפני מוסר.

אין ספק שזו חתיכת התלבטות ואני שמח שאני לא צריך לעשות.