יום שני, 14 בינואר 2008

יופי של יחסי ציבור, אפילו בלי כוונה מקדימה

הבלוג של יובל דרור (לא בלוג, גלוב) הוא בלוג נהדר ומשעשע ואני נוהג לקרוא אותו לעיתים קרובות. די ברור שבלוג זה על כותביו הוא מחוסר אינטרסים. כיף ותו לא. לעומת זאת, התוכנית של אורי גוטליב, ככל תוכנית טלוויזיה, יש לה אינטרס חשוב מאוד - רייטינג ולכן יש למפיקי התוכנית ולאורי גוטליב עצמו, אינטרס ביחסי ציבור.

לפני כחודש פורסם בבלוג פוסט שהמליץ לצפות בתוכנית. רוב המגיבים לפוסט הגיבו על כך שהתוכנית לא כל כך מוצלחת. כותב הפוסט, שעדיין אהב את התוכנית, יצר קשר עם התוכנית עצמה ובאיזושהי קונסטלציה יצא שאורי גוטליב הקליט קטע מוצלח ביותר בו הוא בא חשבון עם המגיבים לפוסט ההוא. הנה הפוסט - שווה לצפות.

הקשר הישיר באינטרנט בין תוכנית טלוויזיה אל הצופים מעניין במיוחד, אך על כךבפעם אחרת. בפוסט זה הייתי רוצה להתייחס אל יחסי הציבור.

סביר להניח שזו לא הייתה הכוונה המקורית (יחסי ציבור) כאשר גוטליב הקליט את המערכון. אבל לעומת זאת זו דוגמא נהדרת איך תוכנית טלוויזיה (ואולי לא רק תוכנית טלוויזיה) יכולה לעשות יחסי ציבור אפקטיביים ולהגיע לקהלי היעד שלה דרך האינטרנט.

מבחינתי לפחות זה הצליח. עד לפוסט זה בבלוג של יובל, לא חשבתי לצפות בתוכנית, אבל אחרי זה, בוודאי שאראה אותה.