יום רביעי, 9 בינואר 2008

בתור איש יחסי ציבור, אני טוב מרני רהב


רק לצורך הבהרה: לדעתי, רני רהב הוא איש יחסי הציבור הטוב שייש ולא רק לדעתי, כלומר, לבטח לקוחותיו הרבים משוכנעים בכך.

מקצועית, בתור איש יחסי ציבור אני לא חושב שאני נופל ממנו, אבל מבחינת שאר ההיבטים - מובילות, מעמד בשוק וגם כנראה חשבון בנק, הוא גדול עלי בכמה וכמה מספרים. אבל טקטיקת יחסי הציבור (וגם הפרסום) לתקוף את המוביל בשוק, עשויה להביא תוצאות. נזכרתי בעניין כאשר אתמול הדבר עלה בשיחה עם לקוח.
לטקטיקה הזו כמובן יש היסטוריה ארוכה ארוכה. זוכרים את: "אנחנו משתדלים יותר".
כמובן שזה לא חייב להיות מסר יחסי הציבור העיקרי. זה יכול להיות מובלע, או לפחות מוחלש - השתוות אל המוביל
"רני רהב ואני מתחרים בתחום יחסי הציבור על... " ובגישה הניים דרופינג הישראלית אפשר לבחור גם, איך לאבגישת המסטינג, "בדיוק אתמול אמרתי לרני, ש...."

לפני עשר שנים שיתפתי עם רני רהב פעולה במסיבת עיתונאים של לקוח שלו ולקוח שלי. אז היה יעיל ומקצועי וגם נחמד. הציע את עזרתו, לא דחף את עצמו והשאיר לי את לי הבמה. ואם שמתם לב אז זה יצא לי טבעי לחלוטין: "כשרני ואני עשינו מסיבת עיתונאים ..." (חחחחחחחחח).